duminică, 7 august 2011

Intre ziua de ieri si cea de alaltaieri....

Buna ziua!

Dupa ceva timp , destul de indelungat, ne regasim in paginile acestui carnetel de notite cum imi place mie sa-i spun.

De ce am ales acest titlu? Pentru ca noi romanii traim din ce in ce mai mult din trecut, fara a vedea prezentul si ignorand cu tot dinadinsul viitorul. Ne gandim din ce in ce mai mult la ce a fost , la vremurile trecute mai in urma, cele de alaltaieri si la cele de ieri cu o nostalgie caracteristica noua. Ceea ce se intampla in prezent in aceasta tara este de nedescris. Auzim din ce in ce mai des sintagma ”Ce bine era pe vremea raposatului!” si cand spun ”raposatul” stie toata lumea la cine ma refer. Oare traim niste vremuri mai grele decat atunci? sau uitam putin cam repede ceea ce s-a petrecut in acele timpuri?

Totusi eu cred in memoria acestui popor si in faptul ca vremurile sunt usor comparabile. Traim intr-o democratie prost inteleasa, o democratie care a dus viata de zi cu zi intr-o jungla in care cel mai puternic supravietuieste, iar cel mai putin puternic traieste la mila celor puternici. Nu-mi permit sa fac o analiza profunda a sistemului in care ne ducem viata de zi cu zi, dar este destul de usor de observat ca nu mai avem o patura de mijloc, o patura care ar putea sa dea vigurozitate vietii sociale, culturale si organizationale.

In vremurile pe care le traim este o discrepanta foarte mare intre cei imbogatiti peste noapte datorita poate chiar acestei democratii prost intelese si prost aplicate de guvernele succedate in cei 21 de ani impliniti de democratie. Guverne formate din oameni care parca nu ar face parte din acelasi popor cu restul multimii, oameni care ajunsi acolo isi vad/si-au vazut doar propriul lor interes. Am ajuns ca in vremurile de inceput ale domniei regale cand insusi Regele Carol I afirma ca aici se intalneste foarte aproape una de cealalta viata de cel mai fastuos lux si viata de crunta saracie... Tind sa cred ca si in aceste momente intalnim din ce in ce mai des aceste lucruri.

Sunt foarte multe de spus despre aceste lucruri , lucruri spuse si de altii, exista multe programe , proiecte si asa mai departe ... ceea ce nu reusesc sa inteleg inca de ce ”la noi” exista o asa mare discrepanta intre teorie si practica. Suntem foarte buni teoreticieni, dar din ce in ce mai prosti practicieni.

In speranta ca nu v-am plictisit din nou cu ale mele randuri va doresc o zi excelenta in continuare!

Cu deosebit respect,

Remus-Costin Simion

2 comentarii:

  1. A fost greu si atunci dar parca mai greu este acum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai foarte mare dreptate si tot ceea ce ai scris este de bun simt. Si mie imi este foarte greu sa inteleg de ce le-am permis celor ce ne-au condus toti acesti ani sa puna interesele personale pe primul plan in detrimentul nostru, al oamenilor acestei tari. Totul s-a dus de rapa.

    RăspundețiȘtergere