marți, 7 iulie 2009

Intre ziua de ieri si ziua de azi...

Cea mai complexa intrebare care mi-a venit in minte acum, este aceasta "Ce ne ramane noua intre ziua de ieri si ziua de azi?". O intrebare care mi-a venit din senin dar pe cat de simpla pe atat de complexa.
Poate ca unii spun ca intre ziua de ieri si ziua de azi nu mai este nimic, timpul a trecut, faptele s-au consumat, restul e tacere.... Oare asa sa fie? Oare trecutul nu este o punte catre viitor? Oare faptele trecute nu genereaza altele noi? Sigur ca spuneti "O banalitate!, Normal ca asa este!". Ei bine nu toti vad asa lucrurile. Faptul ca o fapta petrecuta in trecut genereaza alta noua nu este o conceptie noua. Dupa cum bine stiti sunt foarte multi oameni eruditi, oameni de carte care spun asta.
Ceea ce as vrea eu sa fac in aceasta scurta incursiune in trecutul meu de o zi este sa evidentiez cum imi influenteaza mie ziua de ieri pe cea de azi. Si sincer sa fiu nu gasesc prea multe evenimente regasite in ziua de ieri care sa -mi influenteze activitatea de azi. Am zis "prea multe" dar pot gasi "destul de" multe. De exemplu faptul ca aseara am alergat, "iar ma leg de alergat desi nu sunt un bun alergator , nici macar unul mediu dar imi place miscarea". Am alergat, am obosit din asta rezulta un somn mai bun deci o activitate mai prolifica azi. Un alt exemplu este faptul ca ieri nu am scris ce aveam eu de scris pentru niste cursuri deci mai multa munca pentru azi. Iata cum lucruri petrecute in trecut influenteaza lucrurile petrecute in prezent si implicit in viitor.
Dar oare nu este influentat totul de catre personalitatea fiecaruia? Oare nu se genereaza viitor si prin modul de comportament al fiecaruia dintre noi? Se spune ca soarta o ai si cum ti-o faci. Eu unul sunt de acord si sincer sa fiu nu prea cred in noroc sau mai bine zis nu cred intr-un noroc continuu. Viitorul ti-l cladesti singur. Sansa sau norocul este doar o chestiune de moment si de prezent nu si pe o perioada de timp masurabila sa zicem in ani sau chiar perioade mai mici, mult mai mici.
Revenind la ideea de baza se poate demonstra foarte simplu ca viata este o succesiune de evenimente strans legate intre ele. Totusi ceea ce este interesant ca desi se rupe aceasta succesiune la un anumit moment dat, viata isi urmeaza cursul, poate firesc, si se reface din punctul de unde am ramas. Atat timp cat avem viata in noi, evenimentele se succed rand pe rand chiar daca nu pe acelasi canal format "ieri" chiar daca nu pe canalul pe care il avem "azi", chiar daca nu pe canalul pe care il vrem "maine" dar pe un canal stabilit poate de cineva dinainte, desi chiar si Dumnezeu, este o zicala, iti da dar nu iti baga in sac!
Ceea ce este viata nu putem stii niciodata exact, asta este doar o parere, fundamentata pe alte si alte pareri. Ceea ce este vom descoperi doar parcurgand fiecare pas al ei, fiecare etapa.
O sa vorbim mai multe maine sau poimaine sa vedem daca articolul v-a influentat in vreun fel. Eu sper ca nu:)!
Sa speram ca "Om trai si om vedea!", numai Dumnezeu sa ne lase sa trecem prin toate aceste etape.
Cu multa stima,
Remus Costin Simion

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu